Hľadať Registrácia
Môj košík 0,00 €

Inline korčuľovanie – doplnok k bežeckému tréningu

Pridané 20.04.2018 Gurkuda
Inline korčuľovanie – doplnok k bežeckému tréningu
Či už trénujete na bežecké preteky, snažíte sa zvýšiť svoju kondíciu alebo fyzickú silu či len cvičíte na to, aby ste si vyformovali postavu, jednostranne zameraný tréning vás pravdepodobne rýchlo prestane baviť. Vhodným doplnkom k behaniu, ale i k iným športovým činnostiam je inline korčuľovanie. 
Christopher McDougall vo svojej knihe Stvorení pre beh píše, že osem z desiatich bežcov je počas roka zranených. Je pravdou, že pravidelné behanie dokáže rýchlo opotrebovať ľudský organizmus a pri nesprávnej regenerácii môže spôsobovať bolesti alebo zranenia. Vyskúšajte preto k behaniu zahrnúť aj inline korčuľovanie. Tréning na korčuliach vo svojom športovom pláne nezaraďte popri vašej obvyklej tréningovej (bežeckej) dávke, ale namiesto nej. V prípade, že cítite problémy s kĺbmi dolných končatín, od behania si oddýchnite a prejdite na inline. Rozsah pohybu nôh je pri korčuľovaní obmedzený a aj keď sa do pohybu zapájajú všetky kĺby nôh, intenzita aj rozsah ich zaťaženia sú podstatne nižšie. Inline korčule môžu čiastočne nahradiť aj tréning na bicykli, ktorý nemôže vykonávať športovec s problémovou chrbticou. Korčuľovaním posilňujete podobné skupiny svalov ako pri bicyklovaní, pričom sa menej namáha oblasť chrbtice. Korčuliarsky tréning vám môže pomôcť dosiahnuť vyššiu vytrvalosť pri behaní, keďže účinnejšie posilňuje stehenné svaly. Intenzitu zaťaženia si môžete ľahko regulovať podľa uhla predklonu – čím je vaša hlava a trup bližšie k zemi, tým je záťaž na nohy intenzívnejšia. Korčuľovanie taktiež podporuje koordináciu celého tela a zlepšuje krvný obeh. Rozvinutá rovnováha nielenže skrášli vašu chôdzu, ale tiež vám môže pomôcť napríklad pri cezpoľných behoch. 
Pri korčuľovaní by ste sa mali riadiť koeficientom 2. To znamená, že na korčuliach prejdite dvojnásobnú vzdialenosť ako obvykle behávate za dvojnásobne kratší čas. Teda ak napríklad zvyčajne behávate 7 km tempom 6 min/km, tak na korčuliach prejazdite vzdialenosť 14 km rýchlosťou 3 min/km, čo je priemerná rýchlosť 20 km/h.  
Nevýhodou korčuľovania je, že miest, kde sa môžete relatívne nerušene a hlavne bezpečne korčuľovať, je menej ako ideálnych bežeckých trás. Aj keď nájdete vhodné miesto na tréning, na trase pravdepodobne nebudete sami, preto dávajte pozor nielen na druhých, ale aj na seba a nezabudnite na bezpečnostné prvky. Tie pozostávajú z prilby, ochranných rukavíc, chráničov na lakte a na kolená. Ak sa pôjdete korčuľovať vo večerných hodinách alebo zavítate na cestné komunikácie, pribaľte si so sebou reflexné prvky. Celé vybavenie sa vám zmestí do stredne veľkého ruksaku, prípadne do väčšej igelitovej tašky.  
Ak doma nemáte žiadne kolieskové korčule, poraďte sa s odborníkom o vhodnom výbere korčúľ pre vaše potreby. Dobrý predajca v športovom obchode by vám mal poradiť a pomôcť vybrať ideálny typ korčúľ pre vami žiadaný účel. Medzi základné rozlišovanie medzi korčuľami patrí veľkosť koliesok a materiál, z ktorých sú vyrobené. Platí, že čím väčšie kolieska, tým budete môcť ísť rýchlejšie s menšou vynaloženou záťažou. Cena kvalitných inline korčúľ na rekreačné jazdy je približne podobná sumám, v akých sa predávajú kvalitné bežecké topánky. Ak plánujete na korčuliach chodiť občas do práce, kúpte si korčule s kolieskami, ktoré nie sú určené vyslovene len na hladký asfalt, ale zvládnu aj hrboľatejší terén a rôzne druhy prekážok, aké na vás pravdepodobne už čakajú na slovenských chodníkoch. 
Nike NSW MODERN JOGGER GREY nohavice

Pánske tréningové nohavice Nike NSW MODERN JOGGER GREY 80% bavlna 20% polyester

Akcia
31,20 €
Columbia GO TO HOODED JKT BLUE pánska outdoor bunda

Pánska outdoor bunda Columbia GO TO HOODED JKT BLUE Omni-heat viditelná technoloógia hliníkových bodiek na priedušnom materiály zaisťuje viacej tepla prostredníctvom odrazu ľudského tepla a jeho udržnia pod odevom. Outdoorová bunda so sťahovatelnou kapucň

85,70 €
Turistická bunda McK ACTIVE KENNY RED

Turistická bunda McK ACTIVE KENNY RED je zateplená výplňou THINSULATE odolná proti vetru. Rukávy ukončené gumičkmi. Sťahovacia kapuca a spodok. Dve vrecká na zips.

52,70 €

Posledné príspevky

Všetko čo potrebujete vedieť o športovej masáži
Všetko čo potrebujete vedieť o športovej masáži
Včera ste to v posilke prehnali a dnes sa neviete ani pohnúť. V tom vám priateľ odporučí športovú masáž, mali by ste ju vyskúšať? Fyzioterapeut Dr. Nicole Lombardo vám povie všetko čo potrebujete vedieť aby ste sa mohli správne rozhodnúť.
Ako naučiť dieťa lyžovať bezbolestne I.
Ako naučiť dieťa lyžovať bezbolestne I.
V nasledujúcej sérií článkov Vám ponúkneme pár rád, ako si poradiť s dieťaťom pri prvých zážitkoch na svahu, aby nemalo traumu, zlozvyky a zlý deň.
Ako na lyžiarske okuliare II.
Ako na lyžiarske okuliare II.
Pokračovanie článku so zostávajúcimi parametrami.
Ako na lyžiarske okuliare I.
Ako na lyžiarske okuliare I.
Veríme, že tento článok pomôže vybrať tie správne okuliare, aby ste si lyžovačku užili a nie furt naprávali okuliare, utierali rosu a žmúrili, alebo naopak pučili oči do tmy.
Ako na lyžiarske prilby II.
Ako na lyžiarske prilby II.
Ako na prilby II. je pokračovaním článku o výbere a druhoch lyžiarskych prilieb.