Hľadať Registrácia
Môj košík 0,00 €

ŠPORTUJEME! 6 užitočných rád ako na to!

Pridané 23.04.2018 Gurkuda

Mnohí z nás cítia, že by v tomto období radi zhodili nejaké to nadbytočné kilo. Ako na to?

Ponúkame 6 rád, ako začať správne športovať.

1. Ako začať?

Výhodou aktuálneho počasia je to, že veľa športových aktivít môžete prevádzkovať vonku, bez toho aby ste boli obmedzovaní nepriaznivými prírodnými živlami. Pohyb na zdravom vzduchu v prírode je oveľa prospešnejší, než uzavreté priestory fitness centra – beh, jazda na bicykli. Posilňovať môžete aj doma, výborné sú napríklad cviky posilňujúce oblasť brucha .

2. Niečo k behu

Behať môžete prakticky kdekoľvek. Športujete navyše prakticky bez časového obmedzenia a ak beháte v prírode, môže byť behanie aj príjemnou formou relaxu. Nevyhnutnou výbavou pre každého bežca by mali byť hlavne kvalitné športové topánky a oblečenie. Rozhodne si trasu zvoľte na základe svojej fyzickej kondície. Aj tu platí, že menej často znamená viac. Behať by ste mali hneď z rána . V tomto čase je telo nabité energiou získanou zo spánku, je tak pripravené odviesť maximálny výkon. Po rannom behu sa vaše telo navyše okysličí, čím podporujete napríklad správnu funkciu mozgu. Ak však ráno nemáte čas, pokojne si bežte zabehať aj po práci - je to rozhodne lepšie, ako nerobiť nič.

3. Problém s prehnanou snaživosť

Poznáme to, všetci by sme chceli, aby sa výsledky dostavili okamžite, a preto máme tendenciu sa na začiatku cesty za vysnívanou postavou nezmyselne preťažovať. Nebuďte teda príliš horliví, režim si upravujte podľa svojich síl a pozornosť venujte dostatočnému príjmu tekutín a vyváženej strave. Ak budete počas svojho športového obdobia pociťovať opakovanú slabosť, je na čase spomaliť. Ak necítite pozitívne účinky športu, ale ste naopak stále viac unavení, zrejme ste to s intenzitou tréningu prehnali. Únava sa u vás môže prejavovať rýchlejšie, postupne príde nechuť k športu ako takému a sprevádzajú vás silné kŕče - to všetko sú varovné signály, ktoré by vás mali prinútiť k okamžitej zmene tréningu. Dostatočne preto regenerujte
a svoje športové aktivity pravidelne obmieňajte.

4. Dôležitosť strečingu

Mnoho ľudí podceňuje význam a dôležitosť správneho strečingu. Pred tréningom voľte jeho dynamickú podobu - napríklad klasické krúženie v kĺboch. Po tréningu voľte naopak statickú variantu - skúste napríklad zostať 15-20  sekúnd v jednej pozícii a hlboko dýchať. Zamedzíte tak k skráteniu svalov.

5. Frekvencia tepu

Všeobecne možno povedať, že pri frekvencii tepu nad 140 za sekundu spaľujeme tuky. Toto číslo je však iba orientačné, napríklad u športovcov bežne dosahuje aj hranice 160 až 180. Svoju maximálnu frekvenciu tepu jednoducho spočítate tak, že od čísla 220 (u žien 230) odčítate svoj vek. Ak to teda so športovaním myslíte naozaj vážne, rozhodne by ste mali uvažovať nad kúpou kvalitného a presného športtesteru.

6. Cyklistika

Medzi výhody cyklistiky patrí, okrem adrenalínových zážitkov a jazdy voľnou krajinou, hlavne to, že pri jazde na bicykli dochádza k cyklickým pohybom a všetky končatiny zaťažujete rovnomerne. Hoci je cyklistika jednoznačne zdraviu prospešná, aj v tomto prípade by sa nič nemalo preháňať - neustály sed v predklone a neprirodzené zaklonenie hlavy môže totiž pôsobiť negatívne na krčnú chrbticu. Okrem hrozby pádu je na bicykli vaším najväčším nepriateľom vietor. Preto je dôležité si zabezpečiť Thermo oblečenie, ktoré maximálne odvádza pot. Obsahuje reflexné prvky a samozrejme tiež technologicky pokročilé rukavice.

Nike NSW MODERN JOGGER GREY nohavice

Pánske tréningové nohavice Nike NSW MODERN JOGGER GREY 80% bavlna 20% polyester

Akcia
31,20 €
Columbia GO TO HOODED JKT BLUE pánska outdoor bunda

Pánska outdoor bunda Columbia GO TO HOODED JKT BLUE Omni-heat viditelná technoloógia hliníkových bodiek na priedušnom materiály zaisťuje viacej tepla prostredníctvom odrazu ľudského tepla a jeho udržnia pod odevom. Outdoorová bunda so sťahovatelnou kapucň

85,70 €
Turistická bunda McK ACTIVE KENNY RED

Turistická bunda McK ACTIVE KENNY RED je zateplená výplňou THINSULATE odolná proti vetru. Rukávy ukončené gumičkmi. Sťahovacia kapuca a spodok. Dve vrecká na zips.

52,70 €

Posledné príspevky

Všetko čo potrebujete vedieť o športovej masáži
Všetko čo potrebujete vedieť o športovej masáži
Včera ste to v posilke prehnali a dnes sa neviete ani pohnúť. V tom vám priateľ odporučí športovú masáž, mali by ste ju vyskúšať? Fyzioterapeut Dr. Nicole Lombardo vám povie všetko čo potrebujete vedieť aby ste sa mohli správne rozhodnúť.
Ako naučiť dieťa lyžovať bezbolestne I.
Ako naučiť dieťa lyžovať bezbolestne I.
V nasledujúcej sérií článkov Vám ponúkneme pár rád, ako si poradiť s dieťaťom pri prvých zážitkoch na svahu, aby nemalo traumu, zlozvyky a zlý deň.
Ako na lyžiarske okuliare II.
Ako na lyžiarske okuliare II.
Pokračovanie článku so zostávajúcimi parametrami.
Ako na lyžiarske okuliare I.
Ako na lyžiarske okuliare I.
Veríme, že tento článok pomôže vybrať tie správne okuliare, aby ste si lyžovačku užili a nie furt naprávali okuliare, utierali rosu a žmúrili, alebo naopak pučili oči do tmy.
Ako na lyžiarske prilby II.
Ako na lyžiarske prilby II.
Ako na prilby II. je pokračovaním článku o výbere a druhoch lyžiarskych prilieb.